maandag 4 februari 2013

Wijda's show

 
Een spetterend optreden!

 
Zaterdag 2 februari. Op weg naar Nuku Hiva, Marquesas Eilanden

Het was een landerige dag aan boord, want ik voelde me niet helemaal lekker. ’s Avonds tijdens het muzikale optreden van Dominc Halpin & the Honey B’s overwoog ik zelfs de zaal te verlaten. Het blues-achtige feestbandje was niet helemaal mijn kopje thee.
“Er zit een bekende van ons in de zaal, die een gastoptreden gaat verzorgen”, maakte Dominic opeens bekend. En voor ik het wist stond the saxofonist naast me, pakte zorgzaam mijn hand en wees heel lief naar het podium. 



Podiumbeest als ik ben liet ik me dat geen 2de keer zeggen. Snel deed ik mijn bril af (staat mooier) en haalde het snoepje uit mijn mond dat ik er net had ingestopt! Het snoepje gooide ik onopgemerkt in een hoekje van de podiumtrap. De saxofonist had onderweg al mijn naam gevraagd en luidkeels aan Dominic doorgegeven – zodat hij mij alvast kon introduceren aan de gasten in de tjokvolle Neptune Lounge. “Weet je wat dit zijn?” vroeg Dominique terwijl hij mij een paar oranje sambaballen liet zien. Dat wist ik en ook dat ik daarmee geacht werd een nummertje mee te doen. Appelje, eitje! Serieus als ik ben vatte ik mijn taak nauwgezet op, temidden van de professionals.





Ik schudde met de ballen dat het een lieve lust was op de maat van de muziek. Af en toe draaide ik een ererondje over het podium om me weer bij mijn medemuzikanten te voegen





Een daverend applaus was mijn deel en naderhand nog een foto met de band en een gratis cd’tje. “Bravo Wijda” riep medepassagier Tjeerd vanuit het halfdonker op de 1ste rij toen ik stralend van het podium afdaalde, geholpen door de klarinettist. Opgelucht voegde ik mij weer bij Ton, Joke en Marius. “Je deed het hartstikke leuk”, zei Joke. “You made the show”, complimenteerde een Engelse dame mij. Ik voelde me meteen een stuk beter. Stel je voor dat ik voortijdig naar mijn hut was gegaan! Dan zou ik deze unieke ervaring hebben gemist....

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten