maandag 4 maart 2013

Sydney, Hawkesbury

Woensdag, 27 februari
Sydney, Hawkesbury

Een tocht per watervliegtuig stond deze dag op ons programma. De vliegroute: vanuit Rose Bay (Sydney) naar het natuurgebied Ku-Ring-Gai Chase National Park en Hawkesbury River.


We vlogen langs de stranden en over villa’s met zwembad naar het vredige water van Cowan Creek,  onze bestemming op de rivieroever was het sterrenrestaurant Cottage Point Inn. Hier genoten we 2,5 uur lang van het uitzicht, de rust, elkaar en de uitstekende lunch.



Tegen drieën kwamen beide watervliegtuigjes (vijf passagiers+piloot) ons ophalen voor een spectaculaire terugvlucht waarbij we langs “mijn” brug en uiteraard het operagebouw vlogen!





Een kwartier te laat (16:15 uur) meldde ik me aan boord bij de weeklagende kapper. Om 17:00 uur werd er een Safety Drill gehouden waarbij alle opvarenden verplicht met hun reddingsvesten aanwezig moesten zijn en kapper Don was een van de teamleiders!





Net op tijd kon ik mijn vers gekapte hoofd door het oranje vest steken om me vervolgens samen met Ton op te stellen onder reddingsboot nummer één, lekker in het avondzonnetje met de skyline van Sydney als achtergrond. De hele oefening liep dusdanig uit dat de Sail Away Party weer eens in het water viel...  Bye, bye Sydney; we varen af naar noordelijker oorden zoals Brisbane, Hamilton Island en tenslotte Darwin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten